2009/12/20

Kirakóból betűkocka

Biztos minden gyerekes csalában előfordul a következő típusú játék:


Idióta nyuszis (manós, micimackós, stb) 3*3-as kirakó a kockák mindegyik oldalán egy-egy képpel. Nos a mieink kb egyszer sem játszottak ezzel, pedig 3 szett is van.

Mit tesz ilyenkor egy apuka, aki nem akarja, hogy játék kihasználatlanul porosodjon (kivéve persze a fakardot, ami szerencsére még nincs ...) - átalakít.




Betűs kockakirakót festettem rá, illetve az ABC betűi, számok, . ! ? - kivéve DZ és DZS pont ráfér (9*6=54).

Nem lett túl szép, de jobb mint ami előtte volt. Lehet a másik két szettre is csinálok majd egyet egyet, mert most elég korlátozott számú dolgot lehet kirakni belőle.

És a hekk így ment:

  1. Fakockák 1 órára vízbe, hogy a papír felpuhuljon.
  2. Száradás után csiszolópapír és reszelő kézbe, udvarra ki.
  3. Lapokat csiszok, éleket reszel (nem volt egy "KOCKA" alakú köztük (90 fok) azt azért megjegyezném ...)
  4. izes ronggyal fűrészpor letöröl.
  5. Kék, piros, sárga matt hobbifesték (most már fényessel csinálnám, hogy ne kelljen külön lakkozni)
  6. A szemközti oldalakat azonos színűre festettem.
  7. Másnap három egymás melletti oldalra rárajzoltam a betűket sötétzöld festékkel (színvakság teszt is egyben :o). Előtte cerkával rárajzoltam, hogy ne az ecsettel kelljen bénázni.
  8. Kirakva a 3*3-as négyzetet elkezdtem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 - és úgy csináltam, hogy a széleken azonos színek legyenek, középen meg más, tehát pl kék-piros-kék majd piros-sárga-piros aztán pedig sárga-kék-sárga. Így mindegyik "lap" színes lesz majd.
  9. Ezután elforgattam mindegyik sort egy másik lapra, így a változatos minta megmaradt, és folytattam - A Á B C CS D E É F.
  10. Most viszont egyenként forgattam el a kockákat, hogy egymás melletti három lapon legyen először betű, és felírtam a következő kilencet.
  11. Ezután mindegyik betű alá húztam egy narancssárga vonalat - hogy a gyerekek tudják majd, hogy kell nézni.
  12. Száradás után a már megírt lapokat lekentem lakkal dekupázs ragasztóval, mert nem volt kedvem lakkozni. A lényeg, hogy vízálló és fényes legyen.
  13. Másnap a maradék 3 oldalt is megcsináltam (lásd 8-12 pont).
Közben arra jöttem rá, hogy a betűk nagyon komplikált jelek. Mivel operálnak: vonal, hurok, pont. Ennyi. Ebből jön ki minden írott kommunikáció.

***később***

A többi kocka alapanyaga műanyag - ezek átalakítása is tervben van ... kukackocka vagy vonat lesz belőlük szerintem.

No comments:

Post a Comment