2009/12/19

Space diavetítő javítás - fogaskerék képkeret

Első postom, és amiért ez nem a könydoktor blogba került ...

Nemrég kezdtem egy új blogot,Könyvdoktor címmel, de már első alkalommal sem könyvről akartam írni bele - arra több idő kellene. Viszont jött az ötlet, ha nem csak könyveket hekkelek, ahnem játékokat is, miért ne legyen arról is egy külön blog? A neten elfér ...

1. fogaskerék, képkeret

Tavaly Vince névnapjára (vagy karácsonyra?) kaptunk egy diavetítőt - mindkettőnknek volt gyerekkorunkban, és mindegyik eltűnt valahol az időben a diafilmkollekcióval együtt. Nem is a régi fajtát kaptunk, hanem valami kínai (van más is?) utángyártottat, Zsuzsi kiderítette már, space fantázianéven fut in RL.





Már első alkalommal problémák voltak vele, alig lehetett belefűzni a diafilmeket, főleg a régieket. Ezt eleinte az időre fogtuk, meg hogy biztos egy kicsit kisebbek/nagyobbak, mint a mostaniak (szabványok?!) Le-le vágtunk egy kicsit a diafilmek elejéből, hogy a fogaskerék bekapja, de nem volt jó, szaggatta, kicsúszott, nem vitte stb stb.

Na, egyszer elegem lett, és szétszedtem, hogy hátha meg tudom javítani, és sikerült. Hogy mit csináltam, már nem emlékszem, így ez az első nem igazán jó tutorial, de józan ésszel belegondolva valamit a fogaskerekeken igazítottam.

Ha már ott voltam, kiszereltem az izzó és a lencse között levő fekete műanyagot, ami négyszög alakúra szűri a fényt, és a négy oldalát egy-egy milliméterrel szélesebbre reszeltem - így már a teljes képkocka látszott ... ennyit Kínáról. Ott minden kisebb úgy tűnik.

No comments:

Post a Comment